מאת: שאולי פז יניב- מנכ"ל מדיקל קר.

מגיפת הקורונה מייצרת סימני שאלה רבים. למה חלק מהחולים כלל לא מפתחים תסמינים, חלק מפתחים תסמינים קלים ואצל חלק חלה התדרדרות מהירה במצב הרפואי? מדוע הוירוס אלים יותר ואקטיבי יותר אצל אנשים מבוגרים?

הסיבה העיקרית לכך היא שהוירוס מצליח להתחבר ולהכנס לתאים בגוף שלנו כשהם מוחלשים. מאחר והתאים בגופם של אנשים מבוגרים, מוחלשים יחסית לצעירים – הוירוס מצליח לפגוע במבוגרים יותר. לעומת זאת, לרוב הצעירים יכולים אמנם להיות נשאים של הוירוס, אך בשל החיסון הפנימי והחיוניות הגבוהה של התאים אצלם-  הם לא נפגעים באותה המידה.

בקרב חולים אונקולוגיים, שעוברים או עברו טיפולים כימותרפיים, רמת החיוניות של הגוף נמוכה מאוד. הם גם במצב טראומתי וחרדתי, בשל המחלה ולכן חייבים אף יותר מאחרים להקפיד על חיזוק הגוף מפני הוירוס.

האם יש דרכים לחיזוק הגוף כך שיהיה חסין בפני וירוס הקורונה ומחלות קשות אחרות?

לפי הגדרת ארגון הבריאות העולמי, אדם בריא הוא זה שנמצא במצב רווחה נפשית גופנית וחברתית, ולא רק עקב היעדר מחלה.

תורת הרפואה האינטגרטיבית גורסת כי בכדי למנוע מחלות, יש לוודא שגם הגוף, גם הנפש וגם רוח האדם – בריאים, ואין זה מספיק לטפל בתסמיני הגוף של המחלה בלבד.

בהתאם לכך, אדם הוא בריא כאשר רמת המתח והחרדה אצלו נמוכה ורמת החיוניות בגופו גבוהה. זה נותן לו יכולת לשמר את האיזון הפנימי והחיסון הפנימי. כדי להירפא באמת ממחלה, יש צורך, מעבר לטיפול בתסמינים, גם למצוא את השורש הפנימי והנפשי שלה, וולפתור אותו כך שהגוף והנפש ביחד יתחזקו.

וירוס הקורונה פוגע רק אם רמת החיוניות בגוף נמוכה ורמת המתח הנפשי גבוהה, בדיוק כמו מחלות קשות אחרות הרבה יותר, סרטן למשל, שמנצלות את העובדה שהגוף מוחלש והתאים אינם מוגנים דיים.

דווקא בימים אלו, בזמן שכל העולם מאוים מוירוס הקורונה, צריך להבין שהפחד והחרדות מחלישים את הגוף ומאפשרים לוירוס לפגוע בנו יותר.

התמודדות יעילה מול הוירוס מחויבת בהפחתת חרדות, פחדים ולחצים ובחיזוק חיוניות הגוף. הדרכים המומלצות לחיזוק חיוניות הגוף והפחתת לחצים מתרכזות בתחום התזונה, הפעילות הגופנית, השינה ויכולת היציאה מלחצים נפשיים.

תזונה מאוזנת – מחזקת את חיוניות הגוף, ומעלה את יכולת התאים להילחם בוירוס. ההמלצה היא להרבות באכילת ירקות ופירות, שמכילים ויטמינים ומינרלים, להרבות בשתיית שייקים של ירקות ופירות, תה ירוק, שמכילים  נוגדי חמצון ובאכילת צמחים,  שמגנים על הגוף, כמו: למשל זנגביל, קינמוןוספירולינה. מומלץ להיעזר בתזונאי לשם קבלת המלצות ממוקדות לחולים אונקולוגיים וחולים קשים אחרים, שזקוקים לסיוע ולהמלצות תזונה מאוזנת.

פעילות גופנית אירובית ואנאירובית – חשובה מאוד, ריצה, או הליכה מהירה מורידות מתחים וחרדות, בדיוק כמו: מדיטציה כמו כן החשיפה לשמש  ל 10-15 דקות ביום מאפשרת לגוף לקבל את הויטמין D שהוא זקוק לו. כדאי לדעת כי פעילות אנ-אירובית, כמו: יוגה, או פילאטיס, בונה את מסת השריר, ובכך מייצרת בגוף חום ואנרגיה, שמעלים את חיוניות הגוף ומחזקים בפני המחלות הויראליות.

שינה נכונה– היא מרכיב נוסף מרכזי. חשיבותה  בכך שהיא הדרך הטובה ביותר להטעין את הגוף באנרגיה חדשה. ולכן חשובה ההקפדה על שעות מספקות ונכונות לשינה. הליכה לישון מוקדם יחסית ולקום מוקדמת יחסית. כלומר, ללכת לישון  מקסימום ב- 23:00, וקמים ב- 6:00 או ב- 7:00 בבוקר. באופן זה, הגוף מקבל את ההטענה הכי יעילה שניתן, וגם הפעילויות שלנו בבוקר, יעילות ומפוקסות יותר מאשר  בשעות הקטנות של הלילה.

את החולים האונקולוגים, שעבורם חשיבות חיזוק חיוניות הגוף והפחתת הלחצים קריטית , אנחנו מזמינים להתקשר אלינו ולקבל יעוץ אישי על הדרכים להתחזק בימים טרופים אלו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

הצטרפו אלינו

ותהיו הראשונים להתעדכן בכל מה שחדש באינהיל

דילוג לתוכן