מאת: שאולי פז יניב- מנכ"ל מדיקל קר.

מחלת הסרטן ממשיכה להיות אחת המחלות הקשות והנפוצות ביותר בעולם ,כל שנה נוספים בישראל כ 30,000 חולים חדשים, האם יש דרך לרפא באמת את המחלה מהשורש?

מחקרים רבים בעולם מראים את הקשר הברור בין מצב נפשי ובריאות נפשית לבין קיום המחלה וספציפית למחלת הסרטן- המחקרים מצביעים על קשר ישיר בין טראומה נפשית להתפתחות המחלה.

ד"ר דגלס ברודי הינו חלוץ במחקר להבנת הקשר בין רגשות ומצבי דחק נפשיים למחלת הסרטן ועבודתו מראה כי למטופלים אשר אובחנו עם סרטן יש קריטריונים נפשיים ופסיכולגיים דומים שעיקרם טראומה רגשית ונזק רגשי במהלך השנתיים לפני אבחנת הסרטן.

במחקרו חקר ד"ר דגלס ברודי, את הקשר בין מחלת הסרטן למצב הנפשי ואת הכלים אשר יכולים להפחית ולרפא את המחלה.
ממסקנות המחקר ניתן לראות כי מצבי לחץ ומשבר בחיינו יכולים לגרום ללחץ כרוני ולטראומות ריגשיות שעלולות לעודד את מערכת העצבים הסימפטטית לייצור גרורות סרטניות שכן כאשר היא מופעלת באופן תדיר, האדרנלין והנור- אדרנלין מפעילים קוד גנטי אשר יכול להוביל למספר תהליכים פרו סרטניים.

מחלימים אונקולוגיים רבים חווים תסמינים נפשיים ופסיכולוגיים שליליים שכוללים לחצים נפשיים וחרדה. תסמינים אלו משפיעים על המחלימים ועל בני משפחתם ומעכבים את ההחלמה האמיתית שלהם.

תהליך ההחלמה מסרטן דורש תעצומות נפש גדולות וטיפול הן בהעלאת החיוניות בגוף והן בהפחתת הלחצים בנפש, על בסיס זה פותחה במדיקל קר, התוכנית "חוזרים לחיים" – התוכנית המקצועית בישראל להחלמה מסרטן.

התוכנית הייעודית מבוססת על שיטה שפיתח שאולי יניב פז, הבעלים והמנכ"ל של מדיקל קר, בשיתוף מומחים עולמיים בתחום הרפואה האינטגרטיבית והיא מיישמת תוכנית מובנית בת שבוע ימים להחלמת גוף ,נפש ורוח בהנחיית צוות מטפלים מוסמך הטוב ביותר מסוגו בארץ ובשילוב שיטות טיפוליות שונות מתחומים מגוונים ברפואה האינטראקטיבית.

אולגה, רופאת שיניים ומחלימה אונקולוגית שהשתתפה בסדנת "חוזרים לחיים" משתפת:

"אובחנתי בקיץ האחרון עם סרטן שד, ועברתי סדרה של טיפולים. כולל ניתוח כריתת שד כפול. בתור רופאה , כבר מזמן הגעתי למסקנה שלרפואה הקונבנציונלית לא תמיד יש מענה, ולא תמיד היא מעניקה לנו ריפוי אמיתי…על שבוע ההחלמה " חוזרים לחיים" שמעתי מהבת הבכורה שלי, והרעיון של שבוע ההחלמה – מאוד דיבר אליי, החלטתי להגיע, כאשר התאוששתי מהטיפולים וכבר היו לי פחות כאבים. אני יכולה להעריך את השבוע הזה גם כרופאה, וגם כמטופלת, זוהי תוכנית שבנויה מאוד נכון. הטיפול מתחיל מהיבטים יותר פיזיים, ועובר להיבטים יותר נפשיים, החוויה היא יוצאת דופן בכל מובן:  מדובר באנשים נפלאים, ואני מרגישה ברת מזל שגיליתי אותם. הלכתי לשם כי הסרטן השאיר אצלי איום קיומי שלא הצלחתי להשתחרר ממנו. לא הצלחתי להפסיק לחשוב על זה, ולא רציתי להמשיך לחיות עם הפחד הזה ולהתעסק כל היום בשאלות: האם אחיה, או לא אחיה? ומה יקרה לי?
כשיצאתי משם, הרגשתי שהצלחתי להשתחרר מהפחד, הרגשתי את הפחדים האלה ממש פיזית בבטן והצלחתי להשתחרר מהם. במהלך השבוע תרגלו ולמדו, וממש הסבירו לנו איך למלא את התאים בגוף בחמצן ואיך לנשום נכון בצורה, שתחזיר לגוף את החיוניות. הייתה לנו קבוצה נהדרת. לא הכרנו לפני הסדנה אבל מאוד התחברנו והחוויה הזו הוציאה מאיתנו את הטוב. מאוד חשוב להתרכז בטוב. הגעתי למסקנה שהמציאות שלנו היא מה שיש לנו בראש. לכן חשוב שבראש יהיו דברים טובים ולא שליליים". 

כיום אולגה מוגדרת כאשה בריאה. חזרה לתפקוד מלא, מרגישה חיונית ואנרגטית.
"אני בריאה מסרטן"! היא אומרת. "ממשיכה לתרגל גם היום את מה שלמדנו בשבוע ההחלמה". 

"שבוע ההחלמה "חוזרים לחיים" מאפשר למחלימים האונקולוגיים לטפל בשורש הנפשי של המחלה ולבסס לעצמם דרך להחלמה מלאה. "נפש בריאה בגוף בריא" זו לא רק סיסמא, זה צו השעה וזו הזכות הגדולה שלנו לסייע למחלימים לגלות את הכוח שטמון בהם להחלמה המלאה", אומר שאולי יניב פז, מנכ"ל ומייסד מדיקל קר והוגה השיטה הייחודית לפיה נבנתה הסדנה "חוזרים לחיים" .

אני מזמין כל מחלים אונקולוגי לבוא ולחוות את ההחלמה המלאה, זו המתנה הטובה ביותר שתוכלו להעניק לעצמכם.

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

הצטרפו אלינו

ותהיו הראשונים להתעדכן בכל מה שחדש באינהיל

דילוג לתוכן