10 דרכים טבעיות למערכת חיסון איתנה

מאת: דינה קינן (N.D)

בחורף גופנו חשוף לתנאי מזג אויר מאתגרים ול"מחלות החורף" שלעיתים ינטרלו ויחלישו אותנו אותנו למספר שבועות. בהמשך מאמר זה אחלוק עימכם סודות טבעיים איך לחלות פחות בחורף ובכלל.

בכל צבא ישנו קו ראשון המוכן יום וליל למתקפה.  בגופנו מערכת החיסון משמשת כקו הראשון האמור לזהות את ה"אויב" ולהגיב בצורה נכונה ומדויקת.  בכמה צעדים מעשיים נוכל לשפר משמעותית את תפקוד מערכת החיסון.

מערכת החיסון שלנו נמצאת בעיקרה במערכת העיכול ופועלת שם בזכות מערך החיידקים הידידותיים המתמודדים בכל יום כל היום עם פטוגנים שונים החודרים לגופנו בין היתר עם האוכל שאנו אוכלים. מערך חיידקי חשוב זה נמצא ומאוכלס באזורים נוספים בגופנו כגון:  העור, מערכת הנשימה (אף,אוזן ,גרון), עיניים ומערכת הרבייה.

 חוסר איזון באוכלוסיית החיידקים הטובים תשפיע ותגרום למערכת חיסון מוחלשת וחשופה יותר. מצב המהווה איום על ביראותנו.  ישנם גורמים רבים העלולים להחליש את מערכת החיסון שלנו וביניהם: סטרס מתמשך, נטילת תרופות כרוניות, נטילת אנטיביוטיקה, צריכת מזון מהיר ומעובד, מים עתירי כלור (המחטא חיידקים…), קרינה, הקרנות וטיפולי כימותרפיה, עבודה במשמרות וחוסר שינה, אכילת מזון המטופל ומוזן באנטיביוטיקה ועוד…

 אנו חיים בסביבה שלא ממש תומכת במערכת החיסון שלנו ויש עלינו לגלות אחריות רבה יותר לבריאותנו בכלל ולבריאות מערכת החיסון שלנו בפרט.  בכדי לעשות את עבודת התחזוקה על הצד הטוב יותר, אך עדיין להמשיך בשגרת החיים ניתן לבצע כמה פעולות פשוטות יחסית ולחזק את בריאותנו עשרות מונים.

  1. הפחתה משמעותית ו/או המנעות מסוכר! משבש את כל תפקידי מערכות הגוף ומלבד טעמו הממכר כל התופעות הנלוות הן הרסניות ובייחוד למערכת החיסון שלנו.  האמינו לי, נסו ותוך מספר ימים בלבד גופכם יתחיל לחוש חיוני וחזק יותר.
  2. הורידו משמעותית שימוש ואכילה של קמחים לבנים ובעיקרם קמח חיטה ומוצריו. ההופכים במיידית לסוכר
  3. התרחקו ממזונות מעובדים (בורקסים, פיצות, המבורגרים, נקניקיות ונקניקים ועוד..)
  4. לרמות הסטרס(לחץ, מתח, דאגה, פחד וחרדה)  הורסות כל חלקה טובה ברמה הרגשית ובפיזית. כל טכניקת הרגעה מיוגה, מדיטציה, צ'י-קונג, הליכה, שחייה וטיול שקט בטבע יועילו לבריאותכם ויאפשרו למערכת החיסון לפעול במיטבה 
  5. תרופות כרוניות- במידה ותצמצמו את צריכת הסוכר, סביר להניח שגם תוכלו (בפיקוח רופא בלבד!) לצמצם את צריכת התרופות או לפחות להוריד מינונים.  המנעו מנטילה עודפת של תרופות אנטיביטיות. שאלו ובידקו עם הרופא שלכם האם באמת יש צורך באנטיביוטיקה או שמנוחה טובה תעשה את אותה עבודת החלמה.
  6. איכלו באופן קבוע כמה שיותר ירקות טריים ובעיקר ירוקים וכתומים, אם מתאפשר לכם לצרוך אורגני, לכו על זה. 
  7. החיידקים הטובים שלנו זקוקים למצע מזין במערכת העיכול, לכן איכלו דגנים מלאים בלבד  ושלבו קטניות בתפריט שלכם לפחות שלוש פעמים בשבוע עם עדיפות לכל יום.
  8. הקפידו על שינה טובה בלילה ואם מתאפשר גם שנ"צ
  9. פעם בשנה אמצו פעולות המעודדות ניקוי פסולת ורעלים מהגוף ומחזקת את מערכות הגוף. באביב זו התקופה המומלצת.
  10. שלבו מזונות מוחמצים ומותססים כגון יוגורט טבעי, כרוב כבוש ומגוון ירקות מוחמצים וכבושים .

 
ירקות כבושים מתכון בסיסי 
מגוון ירקות (כרוב, כרובית, גזר, צנון)
3 כוסות חומץ
1 כוס מים
1 כף מלח
**ניתן להוסיף פלפל חריף
**ניתן להוסיף 3 כפות עמבה עירקית
אופן ההכנה:  לחתוך ירקות לרצועות גסות ועבות יחסית, להכניס לסיר יחד עם הנוזלים והמלח.  להביא לרתיחה תוך עירבוב של הירקות למשך רבע שעה. לצנן ולהכניס לצנצנות דחוס היטב.

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

הצטרפו אלינו

ותהיו הראשונים להתעדכן בכל מה שחדש באינהיל

דילוג לתוכן