תרופות טבעיות לשחרור הסבל העונתי

מאת: דינה קינן (N.D)

אלרגיה כשכבר הגיעה, פשוט לא הספקנו להתכונן… והכל מגרד, האף "ברז", הגרון מכחכח, העיניים דומעות , העור אדמדם ואולי גם נפוח. מלבד נטילת כדורים היסטמינים להרגעת המצב או לסירוגין סטרואידים להשקטת הסימפטומים, יש הרבה מה לעשות בדרכים טבעיות, בטוחות וקלות.

תרופות ביתיות שלרבנו נמצאות במטבח הביתי. חלקן לקוחות מרפרטואר תרופות הסבתא וחלקן אף נחקרו ונמצאו מועילות. 3 תוספות מועילות ביותר ו2 שיש להימנע כמה שיותר!

מים: אל לנו לזלזל בחומר הכי טבעי שיש. יכולות הטיפול של המים נמצאות בכל גישה טיפולית מהעתיקה ביותר ועד הרפואה החדשה. למים יכולות ניקוי, טיהור, שטיפה, פינוי ועוד. אין לזלזל גם ברמה אנרגטית גבוה שיש למים! המאפשרים ניקוי אנרגיות מעיקות וכבדות, רעילות ומציקות- שהייה ליד מקור מים(נחל למשל או ים) באופן מיידי תשרה תחושה פנימית ועמוקה של רוגע והרפייה. מכיוון שהמים המגיעים אלינו ישר מהברז מטופלים ע"י מרכיבי כלור שונים, ולעיתים גם פלואור, בטיפול בגוף ע"י מים לשתייה, אני ממליצה בחום לתת למים לנוח כשעתיים בקנקן רחב פיה, כך יוני הכלור יתאדו והמים יהיו טהורים יותר עבור גופכם.

בכדי ששתיית מים תועיל בפינוי אלרגנים מתאי הגוף, מהריריות ומהדם, יש לשתות מינימום של 2-3 ליטר מים נקיים ביום. מיד עם הקימה יש לשתות 2 כוסות מים נקיים, ניתן להוסיף מיץ מלימון טרי. במשך היום ממש להיצמד לבקבוק המים.  המים מדללים את הליחה ומאפשרים פינוי קל יותר מדרכי הנשימה.

ירקות ירוקים: דרך הטבע לטפל הינה מופלאה ופלאית ובאביב כאשר אנו סובלים מעומס אלרגנים, הטבע בעצמו מאפשר לנו מגוון רחב של ירק ירוק לטיפול ברגישות לעומס. הצבע השולט כרגע בחוץ הינו ירוק, זהו הכלורופיל ,חומר חלבוני המיוצר ע"י חשיפת הצמח לקרני השמש.  חומר זה מועיל בדרכים רבות לניקוי ופינו פסולת מתאי הגוף  ולשיקום הריריות. חיות רבות מטפלות בעצמן ע"י לעיסה של עשב, אינסטינקט הטבוע בהן לטיפול עצמי. איך תשלבו את הירוק בכחלק טיפולי באלרגיות? בכמה צורות- חליטות עם פטרוזיליה וסרפד ינקו ויטפלו בעומס על הכליות, טאבולה או כל סלט המשלב כמות נכבדת של ירק ירוק, חוביזה בכל צורה, עלי מנגול, קייל, תרד, ומהגינה בחוץ- חסת מצפן, כף אווז, חרדל, עולש, סרפד ועוד יכולים לצלול ישר לתוך שייק בוקר ירוק ומרענן. ברמה טיפולית השתדלו לשלב בכל ארוחה ירק ירוק (בוקר שייק, ביניים חליטת פטרוזיליה וסרפד, צהריים סלט ירוק ובערב מרק ירוקים או חביתת ירק).

ויטמין C: וויטמין אדיר בעוצמתו! מנקה ומחזק! שלבו כמה שיותר מזונות טריים ירקות ופירות העשירים בוויטמין זה. לימון ותפוז, גמבה, פטרוזיליה, כוסברה ושמיר, עגבניות, סלרי ועוד. ניתן גם ליטול תוסף. אך חשוב להתייעץ לפני כן עם גורם מוסמך. מיץ ירקות עם לימון ותפוז זו דרך נהדרת להוסיף ויטמין סי בטבעיות ובקלות.

סוכר וקמח לבן: שני חומרי גלם שכיחים למדי בדיאטה הישראלית… שני חומרי גלם המחלישים במיידית את מערכת החיסון, מאתגרים את הלבלב עד כדי שחיקה ומעייפים את מערכת העצבים. הימנעות לחודש-חודשיים תקל על כל המערכות שאמונות על הגנה בפני אלרגנים חיצוניים- תעשו את החישוב בעצמכם ותחליטו מה עדיף לכם. מאפים או גירודים.

חלב: אמנם מזין, אך גם נחשב לאחד האלרגנים החשודים ביותר! חלב בכל צורה (גבינות, מעדנים וכו') מגרה לנו את כל הריריות, כולל מערכת הנשימה שגם ככה סובלת בעונה זו. בנוסף ולא פחות חשוב, החלב מכיל באופן טבעי חומרים דלקתיים המבלבלים את המערכת, מתישים את מערכת החיסון ומעודדים לדלקת כרונית ותגובה אלרגית שיכולה להתבטא בכאבי בטן ושלשולים, אך גם באף "ברז", שיעול ליחתי, כאבי ראש ועוד ועוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם:

הצטרפו אלינו

ותהיו הראשונים להתעדכן בכל מה שחדש באינהיל

דילוג לתוכן